اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

معصومه ابتکار در مصاحبه تلفنی با شبکه استانی صداوسیمای مرکز خوزستان گفت: براساس تصاویر ماهواره ای به نظر می رسد بخشی از این ریزگردها منشا داخلی و بخشی منشا خارجی دارد.

خبر آنلاین - به گزارش واحد مرکزی خبر معاون رییس جمهور منشا داخلی ورود این ریزگردها به استان را باد شدید ناگهانی و خشکی بسیار زیاد به دلیل کاهش باران در استان عنوان کرد و گفت : سال‌های گذشته تلاش‌های مشترکی با کشور عراق برای شناسایی نقاط گرد و غبار در این کشورو مالچ پاشی یا کاشت گونه های مقاوم برای تثبیت خاک انجام شد و این طرح‌ها به مرحله اجرایی رسید ولی متاسفانه به دلیل تغییرات دولت و اتفاقاتی که در عراق افتاد اجرایی نشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره توقف مالچ‌پاشی و ایجاد نوار سبز گفت: غیر از کشور عراق که به دلیل نا امنی امکان اجرای طرح‌های مقابله با آلودگی هوا را ندارد در نقاط دیگر به ویژه در داخل کشورمان برنامه‌هایی در دست اقدام داریم و در این زمینه یک بودجه ملی برای مقابله با گرد و غبار مشخص کرده‌ایم وتصمیماتی را در ارتباط با ادامه طرح‌های مالچ‌پاشی و کاشت گونه‌های مقاوم که سبب تثبیت خاک شود در پیش داریم.

ابتکار گفت : یکی از کارهای مثبتی که برای مقابله با ریزگردها صورت گرفته بازگشت آب به هور العظیم و احیای دوباره این تالاب است.

تالاب هور العظیم به علت اجرای برخی از طرحهای نفتی خشک شده بود ولی در چند ماه اخیر آب های منتهی به هور العظیم باز شده و احیای آن باعث شده است گرد و غبار در استان به حداقل برسد.

ابتکار همچنین گفت: بخشی از آلودگی هوای اهواز به علت آلاینده های ناشی از فراورش نفت سنگین است که با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت نفت این آلاینده ها کاهش پیدا کرده است.

او گفت: از مدتها پیش مقدمات ایجاد صندوق منطقه ای برای مقابله با گرد و غبار را با سازمان ملل داشته ایم و این سازمان در این زمینه خیلی کمک کرد ولی متاسفانه بعضی از کشورهای همسایه همراهی لازم را با این صندوق نداشته اند.

14/11/93

مطالب مرتبط :

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:ریزگرد,ابتکار,عراق,اهواز, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.